Szkolenie Integracyjno Komunikacyjne
Celem szkolenia jest przekazanie jego uczestnikom metod prowadzenia
efektywnych i ciekawych prezentacji i przemówień. W czasie zajęć
uczestnicy poznają również sposoby na radzenie sobie z trudnymi
sytuacjami w trakcie wystąpień.
Główne zagadnienia szkolenia:
- planowanie prezentacji
- struktura prezentacji
- werbalne i niewerbalne aspekty prezentacji
- kontakt z audytorium (jawne i ukryte komunikaty)
- trudni słuchacze i strategie zapobiegawcze
- retoryka mów okolicznościowych
- techniki pomocnicze i pomoce audiowizualne
Uczestnicy:
Dla wszystkich osób zainteresowanych podnoszeniem i rozwijaniem
umiejętności prezentacji.
2. Negocjacje i mediacje
Celem szkolenia jest poszerzenie umiejętności uczestników w zakresie
technik negocjacyjnych oraz diagnozowania i rozwiązywania konfliktów.
Główne zagadnienia:
- profesjonalne przygotowanie negocjacji
- strategie negocjacyjne
- podstawy negocjowania metodą interesów
- różnorodne formy aktywnego słuchania
- wyrażanie opinii, ujawnianie rozbieżności
- wciągnięcie drugiej strony do poszukiwania optymalnych rozwiązań
- świadome używanie języka gestu i mimiki tzw. "mowy ciała"
w negocjacjach
- rola emocji w negocjacjach
Uczestnicy:
Dla wszystkich osób z firmy, które aktywnie uczestniczą w negocjacjach
handlowych, pracowniczych lub rozwiązywaniu konfliktów.
3. Trening kreatywności
Celem szkolenia jest poznanie technik twórczego myślenia w rozwiązywaniu
problemów, szukaniu nowych rozwiązań i doskonaleniu pomysłów już
istniejących.
Główne zagadnienia:
- techniki kreatywnego myślenia
- mapy myślowe jako twórcze przetwarzanie informacji
- myślenie lateralne
- improwizacja jako rozbudzanie twórczego potencjału
- kreatywne myślenie w zespole
- bariery postawy twórczej
Uczestnicy:
Dla wszystkich osób, które są zainteresowane rozwinięciem swojego
twórczego potencjału, w szczególności dla pracowników wydawnictw,
agencji reklamowych.
4. Praca w warunkach stresu
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem:
umiejętności pracy w warunkach stresu, umiejętności pozbywania się
jego skutków, zapobiegania nasilonej reakcji stresowej, a także,
a może przede wszystkim doświadczenie stanu nieobecności stresu.
Główne zagadnienia:
- rozpoznanie reakcji stresowej
- mechanizmy uruchamiane przez reakcję stresową
- reakcja stresowa jako przejaw jedności psychofizycznej
- rola aktywności cielesnej w reakcji stresowej
- nauka skutecznego odreagowania
- zastosowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem w życiu
codziennym
- ćwiczenia relaksacyjne i koncentracyjne, elementy gimnastyki
G. Bothmera
Uczestnicy:
Dla wszystkich, którzy dotkliwie odczuwają napięcia związane z aktywnością
zawodową i stresy codziennego życia, czują się przeciążeni, potrzebują
odzyskać elastyczność i wziąć głębszy oddech.
5. Podstawy asertywności w biznesieCelem szkolenia jest poszerzenie
i rozwinięcie podstawowych umiejętności komunikacyjnych oraz uświadomienie
sobie swoich mocnych i słabych stron w kontaktach z innymi ludźmi.
Główne zagadnienia:
- podstawowe style komunikacyjne
- komunikacja niewerbalna
- wyrażanie i prezentacja swojej opinii
- aktywne słuchanie
- informacja zwrotna
- skuteczna odmowa bez poczucia winy lub urażania drugiej strony
- ustanawianie i obrona swoich praw w sytuacjach społecznych
Uczestnicy:
Dla wszystkich osób zainteresowanych podnoszeniem i rozwijaniem
swoich umiejętności komunikacyjnych.
6. Efektywny kontakt z klientem
Celem szkolenia jest przekazanie jego uczestnikom wiedzy i umiejętności
służących budowaniu i podtrzymywaniu efektywnego kontaktu z klientem.
Główne zagadnienia:
- typologia klientów a styl prowadzenia rozmów handlowych
- zadawanie klientowi trudnych pytań
- rozpoznanie i nazywanie potrzeb klienta
- motywowanie klienta do podjęcia decyzji o zakupie
- budowanie długotrwałych relacji z klientami
- korzyści wynikające z niezawartego kontraktu
Uczestnicy:
Dla wszystkich osób z firmy, które w bezpośredni sposób stykają
się z klientem w celu zawarcia kontraktu (przede wszystkim handlowcy,
pracownicy działu sprzedaży itp.).
7. Kierowanie jako proces komunikacyjny
Celem szkolenia jest zwiększenie i rozwinięcie umiejętności uczestników
w zakresie kierowania i motywowania.
Główne zagadnienia:
- reguły komunikacji skutecznego szefa
- style kierowania
- wywołanie pozytywnej zmiany u pracownika
- rozpoznawanie potrzeb i interesów pracownika w celu budowania
efektywnego systemu motywacyjnego
- radzenie sobie z pracownikiem zatruwającym i rozbijającym zespół
- prowadzenie trudnych rozmów z pracownikiem (podwyżka, zwolnienie)
- techniki przyjmowania informacji zwrotnej od podwładnych w celu
zwiększania efektywności swojej i całego zespołu
- umiejętności rozpoznawania i radzenia sobie z dynamiką grupy.
Uczestnicy:
Dla kierowników, szefów, dyrektorów i wszystkich osób z firmy, które
w sposób bezpośredni kierują i motywują podwładnych.
Projekty fakultatywne:
Karnawał
Projekt ten może odbywać się w przestrzeni zamkniętej. Zawiera elementy
treningu kreatywności i team buildingu. W trakcie dnia uczestnicy,
w małych grupach, wykonują różnorodne zadania i ćwiczenia. Każda
grupa na koniec dnia dokona prezentacji swoich twórczych osiągnięć,
a wieczór zmieni się w karnawałową zabawę...
Złote Runo
Projekt realizowany jest latem w ośrodku położonym nad wodą. Uczestnicy
zostają podzieleni na grupy dzielnych argonautów. Wykonując przewidziane
programem ćwiczenia będą zdobywali obole - grecką walutę, aby za
nią wykupić statki na wyprawę po mityczne Złote Runo. Złote Runo
zakopane jest w miejscu, które oznaczone jest na starej mapie -
ale bez odpowiedniej floty argonauci nie mają szans do niego dotrzeć...
|