Szkolenie Integracyjno Komunikacyjne

Celem szkolenia jest przekazanie jego uczestnikom metod prowadzenia efektywnych i ciekawych prezentacji i przemówień. W czasie zajęć uczestnicy poznają również sposoby na radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w trakcie wystąpień.

Główne zagadnienia szkolenia:

  • planowanie prezentacji
  • struktura prezentacji
  • werbalne i niewerbalne aspekty prezentacji
  • kontakt z audytorium (jawne i ukryte komunikaty)
  • trudni słuchacze i strategie zapobiegawcze
  • retoryka mów okolicznościowych
  • techniki pomocnicze i pomoce audiowizualne

Uczestnicy:
Dla wszystkich osób zainteresowanych podnoszeniem i rozwijaniem umiejętności prezentacji.

2. Negocjacje i mediacje
Celem szkolenia jest poszerzenie umiejętności uczestników w zakresie technik negocjacyjnych oraz diagnozowania i rozwiązywania konfliktów.

Główne zagadnienia:

  • profesjonalne przygotowanie negocjacji
  • strategie negocjacyjne
  • podstawy negocjowania metodą interesów
  • różnorodne formy aktywnego słuchania
  • wyrażanie opinii, ujawnianie rozbieżności
  • wciągnięcie drugiej strony do poszukiwania optymalnych rozwiązań
  • świadome używanie języka gestu i mimiki tzw. "mowy ciała" w negocjacjach
  • rola emocji w negocjacjach

Uczestnicy:
Dla wszystkich osób z firmy, które aktywnie uczestniczą w negocjacjach handlowych, pracowniczych lub rozwiązywaniu konfliktów.

3. Trening kreatywności
Celem szkolenia jest poznanie technik twórczego myślenia w rozwiązywaniu problemów, szukaniu nowych rozwiązań i doskonaleniu pomysłów już istniejących.

Główne zagadnienia:

  • techniki kreatywnego myślenia
  • mapy myślowe jako twórcze przetwarzanie informacji
  • myślenie lateralne
  • improwizacja jako rozbudzanie twórczego potencjału
  • kreatywne myślenie w zespole
  • bariery postawy twórczej

Uczestnicy:
Dla wszystkich osób, które są zainteresowane rozwinięciem swojego twórczego potencjału, w szczególności dla pracowników wydawnictw, agencji reklamowych.

4. Praca w warunkach stresu
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem: umiejętności pracy w warunkach stresu, umiejętności pozbywania się jego skutków, zapobiegania nasilonej reakcji stresowej, a także, a może przede wszystkim doświadczenie stanu nieobecności stresu.

Główne zagadnienia:

  • rozpoznanie reakcji stresowej
  • mechanizmy uruchamiane przez reakcję stresową
  • reakcja stresowa jako przejaw jedności psychofizycznej
  • rola aktywności cielesnej w reakcji stresowej
  • nauka skutecznego odreagowania
  • zastosowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem w życiu codziennym
  • ćwiczenia relaksacyjne i koncentracyjne, elementy gimnastyki G. Bothmera

Uczestnicy:
Dla wszystkich, którzy dotkliwie odczuwają napięcia związane z aktywnością zawodową i stresy codziennego życia, czują się przeciążeni, potrzebują odzyskać elastyczność i wziąć głębszy oddech.

5. Podstawy asertywności w biznesieCelem szkolenia jest poszerzenie i rozwinięcie podstawowych umiejętności komunikacyjnych oraz uświadomienie sobie swoich mocnych i słabych stron w kontaktach z innymi ludźmi.

Główne zagadnienia:

  • podstawowe style komunikacyjne
  • komunikacja niewerbalna
  • wyrażanie i prezentacja swojej opinii
  • aktywne słuchanie
  • informacja zwrotna
  • skuteczna odmowa bez poczucia winy lub urażania drugiej strony
  • ustanawianie i obrona swoich praw w sytuacjach społecznych

Uczestnicy:
Dla wszystkich osób zainteresowanych podnoszeniem i rozwijaniem swoich umiejętności komunikacyjnych.

6. Efektywny kontakt z klientem
Celem szkolenia jest przekazanie jego uczestnikom wiedzy i umiejętności służących budowaniu i podtrzymywaniu efektywnego kontaktu z klientem.

Główne zagadnienia:

  • typologia klientów a styl prowadzenia rozmów handlowych
  • zadawanie klientowi trudnych pytań
  • rozpoznanie i nazywanie potrzeb klienta
  • motywowanie klienta do podjęcia decyzji o zakupie
  • budowanie długotrwałych relacji z klientami
  • korzyści wynikające z niezawartego kontraktu

Uczestnicy:
Dla wszystkich osób z firmy, które w bezpośredni sposób stykają się z klientem w celu zawarcia kontraktu (przede wszystkim handlowcy, pracownicy działu sprzedaży itp.).

7. Kierowanie jako proces komunikacyjny
Celem szkolenia jest zwiększenie i rozwinięcie umiejętności uczestników w zakresie kierowania i motywowania.

Główne zagadnienia:

  • reguły komunikacji skutecznego szefa
  • style kierowania
  • wywołanie pozytywnej zmiany u pracownika
  • rozpoznawanie potrzeb i interesów pracownika w celu budowania efektywnego systemu motywacyjnego
  • radzenie sobie z pracownikiem zatruwającym i rozbijającym zespół
  • prowadzenie trudnych rozmów z pracownikiem (podwyżka, zwolnienie)
  • techniki przyjmowania informacji zwrotnej od podwładnych w celu zwiększania efektywności swojej i całego zespołu
  • umiejętności rozpoznawania i radzenia sobie z dynamiką grupy.

Uczestnicy:
Dla kierowników, szefów, dyrektorów i wszystkich osób z firmy, które w sposób bezpośredni kierują i motywują podwładnych.

Projekty fakultatywne:

Karnawał
Projekt ten może odbywać się w przestrzeni zamkniętej. Zawiera elementy treningu kreatywności i team buildingu. W trakcie dnia uczestnicy, w małych grupach, wykonują różnorodne zadania i ćwiczenia. Każda grupa na koniec dnia dokona prezentacji swoich twórczych osiągnięć, a wieczór zmieni się w karnawałową zabawę...

Złote Runo
Projekt realizowany jest latem w ośrodku położonym nad wodą. Uczestnicy zostają podzieleni na grupy dzielnych argonautów. Wykonując przewidziane programem ćwiczenia będą zdobywali obole - grecką walutę, aby za nią wykupić statki na wyprawę po mityczne Złote Runo. Złote Runo zakopane jest w miejscu, które oznaczone jest na starej mapie - ale bez odpowiedniej floty argonauci nie mają szans do niego dotrzeć...